تصمیم به افشای اطلاعات محیط زیست: بررسی تحقیقات انجام شده و طرح و برنامه (تانیا.ام.لی و همکاران ۲۰۰۵)
مسائل مربوط به حسابداری زیست محیطی و افشای گزارش های مالی به طور فزاینده به بسیاری از ذینفعان شرکت ( به عنوان مثال، کارکنان، مدیریت، سرمایه گذاران، بستانکاران، تنظیم کننده گان، اتحادیه ها، گروههای منافع عمومی، و غیره) مربوط می شود. افشا زیست محیطی توسط شرکت، یک وسیله برقراری ارتباط این اطلاعات با این ذینفعان است. در حالی بسیاری از مطالعات افشا محیط زیست را بررسی کردهاند ، تعدادی از سوالات پژوهش هنوز هم باقی مانده. این مطالعه دسته بندی و نتایج حاصل از مطالعات قبلی را فراهم میکند ، همچنین پرداختن به نیروهای مؤثر بر تصمیم به افشای اطلاعات زیست محیطی، و پیشنهاداتی برای تحقیقات آینده را فراهم میکند. گروههای مورد استفاده عبارتند از:(۱) قوانین و مقررات (۲) مشروعیت، فشار افکار عمومی و تبلیغات (۳) ویژگی های شرکت / صنعت (۴) تجزیه و تحلیل منطقی هزینه و سود و (۵) نیروهای فرهنگی و نگرش ها.
چالش ها در گزارش مدیریت زیست محیطی داخلی در آرژانتین(گارسیا ماریا اسکاوونه ۲۰۰۶)
این مقاله بر روی روشهای گزارش دهی داخلی برای تولید پاکترو برنامه های حسابداری مدیریت زیست محیطی در آرژانتین تمرکز دارد. سؤالات در مورد نحوه هزینه ها و مزایای زیست محیطی تعریف شده ، مکانیسم های اتخاذ شده برای اندازهگیری مزایای مداوم ناشی از تغییرات خاص در مدیریت و فرآیندها و مسائل عملی و تلفیق مختصری از جمع آوری داده ها را شامل میشود. علاوه بر این، شرایطی که در آن اطلاعات مورد نظر و ایده آل از حسابداری موجود و یا سیستم های اطلاعاتی دیگر، در درون شرکت ها که فورا در دسترس نیست نیز مورد بحث قرارگرفته است. موفقیت این طرح های ارتباطی ، به ویژه، مبتنی بر هر دو پیامهای حسابداری زیست محیطی و توانایی کاربران، اطلاعات را درک کنند. از این دیدگاه کاربرگ گنجانده شده، یک ابزار مهم برای زیر برنامه ها و برقراری ارتباط با نتایج در نظر گرفته می شود. ادغام داده ها از طریق مجموعه ای از شاخص بر اساس سازمان به روش کارت امتیازی متوازن با محیط زیست ممکن است اطلاعات مهم برای تصمیم گیرندگان ارائه و اضافه کردن ارزش واقعی به توسعه پایدار و کمک به مردم برای آگاه شدن از مسائل مربوط به پایداری را فراهم کند. علاوه بر این ، حسابداران درباره نیاز به بهبود اطلاعات آن ها، میتوانند با بهره گرفتن از روشEMA به دست آورند.
مسئولیت اجتماعی شرکت ها در صنعت معدن: روند بررسی در افشای اجتماعی و زیست محیطی ( هلد جنکینز، ناتالیا یکوولوا ۲۰۰۶)
در سالهای اخیر، نگرانی در مورد پایداری و مسئولیت پذیری اجتماعی (CSR) از شرکتها وجود دارد و به طور فزاینده موضوع مشهوردر بسیاری از کشورها و صنایع, چیزی بیش از صنعت معدن نیست. برای استخراج از معادن، یک پیامد از دستور کار مسئولیت پذیری اجتماعی (CSR) است، نیاز روز افزون برای شرکت های خصوصی برای توجیه وجود خود و مستندسازی عملکرد خود، از طریق افشای اطلاعات اجتماعی و زیست محیطی است. این مقاله به بررسی گرایش اخیر در گزارش این تاثیرات و مسائل در صنعت معدن جهانی میپردازد. این یک بررسی دقیق از توسعه رسانه ها از افشای اجتماعی و زیست محیطی در صنعت معدن، و از عوامل که موجب توسعه چنین افشای میگردد ارائه میدهد. تجزیه تحلیل گرایش اخیر در افشا، با بهره گرفتن از یک مطالعه موردی از۱۰ شرکت بزرگ معدن در جهان ارائه شده است. در حالی که شواهد از افزایش مهارت در توسعه افشای اجتماعی و زیست محیطی وجود دارد، تنوع قابل توجهی در بلوغ محتوای گزارش ها و سبک ها از این شرکت ها وجود دارد. در این مقاله ارائه می شود یک طبقه بندی ساده از گزارش شرکت ها ، از رهبران به دول عقب مانده. نتایج نشان میدهد رهبری قوی تر و همکاری از شرکت ها و گزارش دهی برتر برای حمایت از دول عقب مانده از صنعت لازم است.
بررسی تاثیرات زیست محیطی مصرف جهانی در فعالیتهای منطقه ای : بررسی مدل های ورودی – خروجی برای ارزیابی اثرات زیست محیطی در تجارت (توماس ویدمن و همکاران ۲۰۰۷)
این مقاله ارائه میدهد یک بررسی دقیق که به تازگی توصیف میکند از مدل ورودی- خروجی در یک و چند منطقه برای ارزیابی اثرات زیست محیطی کالاها و خدمات تجاری که در سطح بینالمللی مورد استفاده قرار گرفته شده است. تعداد زیادی از چنین مدل های اقتصاد محیط زیستی شرح داده شده است اما تنها در چند سال گذشته مدلهایی پیچیده تر با بهره گرفتن از چند منطقه، چند بخش و چارچوب ورودی- خروجی پدید آمده اند. این ممکن است از طریق بهبود قابلیت دسترسی و کیفیت داده ها و همچنین حسابپذیری ساخته شده است. ما شش مدل اصلی که در استخدام چند بخش، چند منطقه، تجزیه و تحلیل ورودی- خروجی به منظور محاسبه اثرات زیست محیطی مندرج در تجارت بینالمللی شناسایی کردیم. نتایج این بررسی و مطالعات نشان میدهند که مهم است به صراحت دستور تولید را در نظر بگیریم ، زمین و استفاده از انرژی و همچنین انتشار گازهای گلخانه ای در چند منطقه، چند بخش و چند جهت مدل تجاری با پوشش جهانی و جداسازی دقیق بخشها را در نظر بگیریم. فقط چهره های شاخص و قابل اطمینان برای اثرات های موجود در تجارت، مانند اثرات زیست محیطی ، میتوانند مشتق شده باشند.
افشای زیست محیطی شرکت ها ، بازارهای مالی و رسانه ها: چشم انداز بینالمللی (والتر آیرتس و همکاران ۲۰۰۸)
در این مطالعه، ما پویایی اطلاعات بین افشای شرکت های بزرگ زیست محیطی، بازارهای مالی (که توسط انجمن تحلیلگران پیشبینی درآمدهای مالی) و فشار رسانه های عمومی (به عنوان مواجهه شرکت با یک انجمن رسانه ای) تجزیه و تحلیل میکنیم. ما یک دیدگاه جامع از افشا که شامل اطلاعات زیست محیطی است که هر دو مبتنی بر وب و نیز مبتنی بر نسخه قابل چاپ باشد اتخاذ کردیم. نمونه شامل شرکت های از دو قاره اروپا (بلژیک، فرانسه، آلمان، هلند)و همچنین شمال امریکا (کانادا و ایالات متحده) میباشد. با تکیه بر یک سیستم معادلات برای کنترل درون زا بین تعیین افشای محیط زیست و کار تحلیل گران مالی، به ما نشان میدهد که بهبود نتایج افشای زیست محیطی نتایج دقیقتری توسط تحلیلگران پیشبینی می شود. چنین اثری برای شرکت های پیرو از تحلیلگری گسترده و در صنایع حساس محیط زیست کاهش مییابد. با این حال، این روابط نشان میدهد که در اروپا سخت تر نسبت به شمال امریکا است یعنی، افشای زیست محیطی تاثیر بیشتری بر پیشبینی های تحلیلگران دارد اما همچنین تا حد بسیار زیادی توسط تحلیلگر و اعضاء در یک صنعت محیط زیست حساس، ضعیف دنبال می شود. روابط بیشتری مشاهده شده برای افشای چاپی یا مبتنی بر وب ، به جز در آمریکای شمالی که افشای مبتنی بر وب به نظر میرسد که هیچ تاثیری بر کار پیشبینی تحلیل گران نداشته باشد.